
Den amerikanske medieopkomling Vices er blevet feteret for selskabets evne til at nå et ungt publikum. Der er dog en slagside på 65 pct. mænd. Derfor vakte det opsigt da Vice, som sidste år samlede 570 mio. dollars i en finansieringsrunde, i januar lancerede nyheden om et medie målrettet mod kvinder med navnet ’Broadly’. Det skal dog ikke være en trafikmotor skabt på baggrund letbenet indhold, siger en af drivkræfterne Tracie Egan Morrissey til Capital New York.
Indholdet bliver ifølge Vice centreret om politik, kultur, livsstil, sex og mode. Tiltaget med et decideret ”kvinde-medie” blev dog mødt af kritik på bl.a. Twitter som værende nedladende, mens andre har set tiltaget som et kommercielt træk, da annoncørpengene i forhold til særligt mode vil være attraktiv for Vice, der også gør sig i sponsoreret indhold på deres medier.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.