MediaWatch

Vice vil nå kvinder med video og fakta

Det skal ikke være ”let” indhold, der skal drive Vice kommende kvindemedie 'Broadly', siger redaktør. I stedet skal ”video og fakta” trække brugere til.

Den amerikanske medieopkomling Vices er blevet feteret for selskabets evne til at nå et ungt publikum. Der er dog en slagside på 65 pct. mænd. Derfor vakte det opsigt da Vice, som sidste år samlede 570 mio. dollars i en finansieringsrunde, i januar lancerede nyheden om et medie målrettet mod kvinder med navnet ’Broadly’. Det skal dog ikke være en trafikmotor skabt på baggrund letbenet indhold, siger en af drivkræfterne Tracie Egan Morrissey til Capital New York.

Indholdet bliver ifølge Vice centreret om politik, kultur, livsstil, sex og mode. Tiltaget med et decideret ”kvinde-medie” blev dog mødt af kritik på bl.a. Twitter som værende nedladende, mens andre har set tiltaget som et kommercielt træk, da annoncørpengene i forhold til særligt mode vil være attraktiv for Vice, der også gør sig i sponsoreret indhold på deres medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs