MediaWatch

Erhvervsmediet Quartz satser mobilt i Afrika

Quartz følger andre ekspansionsivrige amerikanske netmedier som Vice og Huffington Post, men satser helt anderledes med kontorer i Kenya, Nigeria og Sydafrika.

Det amerikanske erhvervsmedie Quartz retter blikket syd for Sahara, når netmediet flyder med på bølgen af andre amerikanske medier med tørst efter international ekspansion. Det skriver Wall Street Journal.

Quartz har hele tiden satset på mobil-brugerne, og i Afrika er brugen af internettet på de mindste skærme flere steder væsentligt længere fremme end andre steder i verden. Ikke mindst derfor retter Quartz nu blikket mod det afrikanske marked med åbningen af kontorer i Kenya, Nigeria og Sydafrika.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs