
Zetland slog sig for tre år siden op på at give sig god tid til den lange, fortællende journalistik og udkomme én gang om måneden. Nu gør single-forlaget grundlæggende op med det fundament; Zetland skal være et dagligt medie.
Udgiveren har i de første leveår kæmpet med at få økonomi i singlerne, mens holdet bag bl.a. også har kastet sig over kursusvirksomhed og produktion af radioprogrammet 'Mennesker og Medier' på P1. Sidste år udgjorde single-salget ca. en fjerdedel af omsætningen, der var drevet af aktiviteterne uden om singlerne. Inden året er omme vil Zetland, hvis det går, som medievirksomheden håber, nu relancere sig selv. I hvilket omfang der fremover vil blive udgivet singler fra Zetland i fremtiden er derfor uafklaret, lyder det fra partner og ansvarshavende hos Zetland, Lea Korsgaard, der i dag har skrevet om omlægningen i et indlæg på Zetlands hjemmeside.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app