MediaWatch

Zetland vender sig selv på hovedet: Skal udkomme dagligt

Singlerne skal ikke længere være fundamentet for Zetland, når udgiveren senere i år vil relancere sig selv og udkomme dagligt. Mediet har søgt innovationsstøtte til at udvikle nyt koncept.

Zetland slog sig for tre år siden op på at give sig god tid til den lange, fortællende journalistik og udkomme én gang om måneden. Nu gør single-forlaget grundlæggende op med det fundament; Zetland skal være et dagligt medie.

Udgiveren har i de første leveår kæmpet med at få økonomi i singlerne, mens holdet bag bl.a. også har kastet sig over kursusvirksomhed og produktion af radioprogrammet 'Mennesker og Medier' på P1. Sidste år udgjorde single-salget ca. en fjerdedel af omsætningen, der var drevet af aktiviteterne uden om singlerne. Inden året er omme vil Zetland, hvis det går, som medievirksomheden håber, nu relancere sig selv. I hvilket omfang der fremover vil blive udgivet singler fra Zetland i fremtiden er derfor uafklaret, lyder det fra partner og ansvarshavende hos Zetland, Lea Korsgaard, der i dag har skrevet om omlægningen i et indlæg på Zetlands hjemmeside.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs