MediaWatch

Google lancerer betalingsmodel til netmedier

Ny platform skal gøre det nemt at betale for det, man læser på udvalgte hjemmesider. Blandt andre den amerikanske nyhedsside Mashable er blandt de første til at bruge Google-tjenesten ’Contributor’.

Brugerne slipper for Google Ads, og i stedet får mediet, hvad der svarer til markedsprisen for en Google-reklame. Det er ifølge Nieman Lab modellen for tjenesten ’Contributor’, som Google lancerede i sidste uge.

Brugere af tjenesten betaler mellem én og tre dollars om måneden for at slippe for reklamerne. Efterhånden som de besøger de tilmeldte medier i løbet af måneden, går pengene lidt efter lidt til de sider, de besøger mest. Samtidig mødes de af en boks, der takker dem for deres bidrag de steder på siden, hvor der ellers ville have været placeret Google Ads.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs