
Når nyhedssiderne på nettet går i gult breaking-mode, så er det kun en lille del af danskerne, der stiller ind. Sådan lyder en konklusion i en ny rapport om danskernes digitale nyhedsvaner.
Adspurgt hvordan de den seneste uge har tilgået nyheder online, så svarer kun 7 pct., at de har fulgt en breaking-historie på en nyhedsside i løbet af den seneste uge. I undersøgelsen, der er foretaget af Center for Magt, Medier og Kommunikation på Roskilde Universitet, svarer flest, at de scanner nyhedsoverskrifter – 48 pct – mens 25 pct. læser lange artikler. Ser man på video, så svarede kun 10 pct., at de i dem forgangne uge havde set en nyhedsvideo.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app