
TV 2 har fundet den nye planchef, der skal styre programplaner og kanaludvikling for både TV 2 Play og TV 2's nye sportskanal.
Det bliver Kurt Holm Jensen, der kommer fra en stilling som medieforsker i DR. I den rolle har han siden 2009 leveret strategisk sparring til ledelsen og arbejdet med sendeplaner på tværs af DR’s kanaler. Før 2009 har han været media researcher hos TV3.
Ansættelsen af den nye planchef skal bl.a. ses i forlængelse af TV 2's digitale strategi, hvori TV 2 Play er udråbt til en central brik, skriver TV 2 Kommunikation. Play skal bl.a. fokusere på at udnytte potentialet i sport. Derfor er det indbygget i planchef-jobbet, at personen har ansvar for TV 2 Play's schedule og programudvikling af den nye sportskanal, der går i luften til januar, men endnu mangler et navn.
Kurt Holm Jensen indtræder i programafdelingens ledelse på lige fod med afdelingens øvrige planchefer – Mette Rysø Johansen på hovedkanalen og Mette Ernst Gravesen for nichekanalerne.
TV 2 ansatte for nylig en ny produktchef for TV 2 Play, Bo Bergsted, der delvist erstattede Play-kanalchef Mikkel Wolf Rasmussen, der skiftede til Advice.
Tidligere Viaplay-chef til TV 2 Play
Mere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.