MediaWatch

TV 2 hyrer designfirma til digital overhaling

Firmaet Designit, der tidligere har redesignet DR's hjemmeside, skal i den kommende tid udfolde TV 2's nye digitale strategi på tværs af platforme.

I de kommende måneder kommer det strategiske designfirma Designit til at stå for at rulle TV 2’s nye digitale strategi ud på tværs af platforme. Det skriver TV 2 i en pressemeddelelse.

Designit stod for nyligt for en ny grafisk identitet for TV 2, og er nu blevet valgt til at stå for udrulningen af den nye strategi i konkurrence med flere andre designfirmaer. Opgaven kommer særligt til at bestå i at sikre en sammenhængende brugeroplevelse på tværs af Tv2.dk. apps, nyhedsbreve.

”Vi har valgt at samarbejde med Designit, fordi de har evnen til at håndtere et projekt af denne størrelse. De formår at omsætte en strategi og vores styrkepositioner til konkrete produkter, og så er det et godt udgangspunkt, at de også står bag TV 2s nye visuelle identitet, så de kender huset og kan sikre, at der også kommer en visuel sammenhæng på tværs,” siger Peter Brüchmann, chef for TV 2 Digital, i pressemeddelelsen.

Designit laver alt fra produkt- og servicedesign foruden digital design, hvor firmaet i sidstnævnte kategori blandt andet tidligere stået for at redesigne DR’s hjemmeside.

TV2 Play-abonnenter får hel seriesæson på én gang

TV 2 ændrer nyhedsledelse

TV 2 støber nyt digitalt fundament

David Trads stopper på TV 2

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs