MediaWatch

Ud & Se ramt af læserfald

DSB’s kundeblad har mistet omkring 100.000 læsere siden 2012, hvor bladet blev udliciteret. DSB peger selv på ændringer i distribution og oplag som årsagen.

Kundebladet Ud & Se har levet et omtumlet liv de seneste år. I efteråret 2012 nedlagde DSB bladets selvstændige redaktion, og flyttede produktionen ud til client publishing-firmaet Datagraf, der siden er blevet solgt til Aller Media. Samtidig har bladet oplevet en markant tilbagegang i læsertallene.

I foråret 2012 havde bladet 559.00 læsere (og i efteråret 2012 575.000 læsere), mens det efter første halvår i år var faldet til 474.000 ifølge læsertallene fra TNS Gallup.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs