MediaWatch

Ritzaus Bureau og Aller udvider samarbejdet i Sverige

I forlængelse af Ritzau Bureau og Allers samarbejde i Danmark, udvider de samarbejdet til at omfatte en række ugebladsudgivelser i Sverige.

Aller og Ritzaus Bureau skal arbejde endnu tættere sammen i fremtiden.

De to parter udvider deres eksisterende samarbejde til at omfatte en række ugebladsudgivelser i Sverige. Det drejer sig om produktion af tv-siderne til i alt seks ugeblade udgivet af Aller Media AB, heriblandt titlerne "Hänt i Veckan", der er en nylig relancering af Se og Hør i Sverige, og den succesfulde "TV-Guiden", som hver uge læses af 316.000 svenskere.

Udvidelsen af samarbejdet kommer i kølvandet af Ritzaus overtagelse af produktionen af tv-siderne til syv ugeblade under Aller Media A/S i Danmark - herunder Se og Hør og Billed Bladet.

"Det har været afgørende for Aller at fastholde den høje kvalitet, som vores læsere kender. Vi føler os i trygge hænder med denne aftale, og nu kan vi fokusere på det redaktionelle indhold og omtaler af de populære svenske udsendelser," siger teknisk direktør i Aller Media AB, Catarina Karlsson.

Udvider samarbejdet

Det er Ritzaus Medieservice, der i forvejen leverer tv-sider til den danske dagspresse, alle større ugeblade og en række ugeaviser, som nu også leverer til Allers svenske udgivelser.

"Det er en spændende opgave, der ligger fint i forlængelse af vores produktion af tv-siderne til Allers danske udgivelser. Vi er glade for, at også Aller i Sverige har valgt at benytte sig af den høje kvalitet, som Ritzaus Bureau leverer," siger adm. direktør i Ritzaus Bureau, Lars Vesterløkke.

Ritzaus Medieservice leverer tv-sider til print og digitale EPG-løsninger. Desuden formidler Ritzaus Medieservice vejrgrafik og sportsresultater til både print og digitalt.

Da Aller Media i Danmark nedlagde deres egen redaktionelle enhed 'ATV' og lod Ritzaus Bureau overtage produktionen, kostede det ni medarbejdere jobbet. Hvorvidt det også bliver tilfældet i Sverige, oplyser Aller intet om i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs