MediaWatch

FT-chef: Nu driver software journalistikken frem

Journalister bør være mere ydmyge over for, hvad softwareudviklere kan bidrage med, mener chefredaktør for Financial Times.

Selvom Financial Times kan lyde som indbegrebet af klassiske printdyder, så er erhvervsmediet med base i London en af de absolutte first-movers, når det kommer til at sælge digitale abonnementer.

Blandt andet derfor interviewede teknologi-siden Recode.net for nyligt avisens chefredaktør Lionel Barker om digital innovation. Financial Times har i dag 470.000 abonnenter online og en vækst i det antal på 33 pct. i 2013. Blandt andet derfor var det Financial Times, som New York Times skelede til, da de skulle indføre abonnement for deres digitale indhold.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs