MediaWatch

Asien-kender laver betalingsmedie om Japan

Journalist Asger Røjle Christensen vil fra sin base i Tokyo levere abonnementsbaseret nyhedsbrev med analyser fra Japan og dets nabolande.

Foto: Colourbox

Analyser for travle folk med interesse i Asien.

Det er produktet, som den mangeårige DR-medarbejder Asger Røjle Christensen fremover vil tilbyde med nyhedsbrevet Forkant.nu. Det skriver han på hjemmesiden.

Han dækker i forvejen Japan for blandt andet Orientering på P1, og han har også tidligere været Politikens korrespondent i Tokyo. Det er også herfra, han i dag primært arbejder.

Nyhedsbrevet kommer til at kredse om alt fra politik og økonomi til teknologi og kultur. Analyserne kommer til at være korte og linke videre til grundigere materiale om emnerne.

”Jeg sidder i Tokyo og følger med hver eneste dag. Jeg får hele tiden ideer til nye vinkler på nyhederne, og mange af dem løber ud i sandet. Dette er et forsøg på at sikre, at ikke alene jeg selv, men også andre kan få udbytte af den daglige rutine, som jeg under alle omstændigheder har,” siger Asger Røjle Christensen om siden i en pressemeddelelse.

Forkant.nu bliver abonnementsbaseret, og priserne ligger fra 100 kr. for en måned til 500 kroner for et år. Desuden tilbyder siden desuden et samlet abonnement til firmaer og organisationer.

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs