
Den svenske Bonnier-koncern har været på rov hos tv-koncernen Modern Times Group (MTG) for at rekruttere til en af de tungeste chefposter.
Jan Lund, som i MTG har arbejdet med strategien inden for tv-selskabet nordiske betalingstv, bliver således ny direktør for forretningsudvikling og strategi i Bonnier-koncernen.
Det skriver Bonnier i en pressemeddelelse.
Bonnier har også udnævnt Anki Ahrnell som ny digital chef. Hun arbejder i dag med digital udvikling hos Swedbank. Derudover har de hentet Niklas Hyden i Accenture, som skal være ny indkøbsdirektør.
"Vi er i begyndelsen af en forandringsproces, hvor vi i de næste tre år vil øge vores digitale indtægter til at opveje for faldende indtægter i den traditionelle medieforretning," skriver Bonniers topchef Tomas Franzén om baggrunden for rekurtteringerne.
Bonnier samler tre aviser under én chef
Med nyansættelserne ønsker Bonner at udvikle samarbejdet mellem de forskellige forretningsområder og tydeligegøre koncernens funktion, oplyser de.
Anki Ahrnell og Niklas Hydén tiltræder ved årskiftet, mens Jan Lund først begynder i Bonnier i foråret 2015.