MediaWatch

TV3 rækker ud til ung målgruppe med fodbold

Et ugentligt fodboldprogram og et onlineunivers skal  sikre hul i gennem til de 8-14-årige seere, når TV3 på torsdag har premiere på ”Golazo”.

Sanne Ravn og Tommy Kjærsgaard er værter på Golazo.

Der er masser af fodboldinteresserede børn og unge i alderen 8-14 år, men de fleste af dem er lagt i seng, når slutfløjtet lyder i de sidste Champions League kampe sent om aftenen.

Det forsøger TV3 at gøre noget ved med satsningen ”Golazo”, der løber over skærmen første gang torsdag eftermiddag og skal gøre det i alt seks gange i løbet af efteråret på TV3 Sport 1.

”GOLAZO er et tilbud til de børn, der ikke har mulighed for at se CL-bold til kl. 22.40 – og som måske også ser tv på en anden måde end deres forældre. Og hvor vi derfor også forsøger at inddrage Playstation-universet,” skriver TV3 i en pressemeddelelse.

Foruden at vise samtlige mål fra ugens Champions League-kampe kommer programmet til at indeholde en række formater, hvor tv og sociale medier skal spille sammen. Blandt andet kan seerne deltage i konkurrence om at vinde fan-udstyr fra Champions League-holdenes merchandise-shops. Hvert program kommer også til at indeholde indslag med børnereporteren Ali, der interviewer fodboldtalenter, ligesom der kommer fokus på finter i fodboldspillet FIFA 2015, hvor de unge seere samtidig får mulighed for at uploade og dele videoer af deres egne finter på programmets hjemmeside.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs