MediaWatch

Video og brugerindhold skal fylde på Kino.dk

Biografsiden mindsker fokus på artikler og lader fremover brugernes indhold fylde på linje med det journalistiske indhold og mindsker fokus på artikler. ”Vi tror, folk hellere vil se video end læse artikler,” siger direktør.

Kino.dk efter relanceringen.

Redaktionen opgraderer brugernes kommentarer og debatter til første parket på Kino.dk. Det oplyser Egmont i en pressemeddelelse.

Biografsiden, der er ejet i fællesskab af Nordisk Film/Egmont og Cinemaxx-biografkæden, skal fremover i lige så høj grad have fokus på brugerindhold som det journalistiske. Kino.dk skal stadig have en redaktionel udvælgelse af indholdet, hvor også egenproduceret web-tv efter sidens relancering bliver afgørende.

”Vi vil gerne forene branchen, biograferne og brugerne endnu bedre og løfte vores biografsite til et filmunivers. Nogle af de største sites i verden er baseret på brugernes indhold, f.eks. Facebook og YouTube. Jeg tror på, at medier også i fremtiden skal udvikles i et samarbejde med brugerne, derfor skal de selvfølgelig eksponeres i langt højere grad hos os,” siger Kino.dks adm. direktør Lars Bernt i pressemeddelelsen.

Rød løber og streaming

Kino.dk er med over 350.000 unikke månedlige besøgende nummer 21 på Danske Mediers liste over de mest besøgte danske websider og er samtidig indgang til billetsalg for 40 danske biografer.

Redaktionens egne bidrag til siden skal fremover i høj grad ligge i video fra eksempelvis fra rød løber-arrangementer eller trailere.

”Vi tror på, at folk hellere vil se video end at læse artikler. Derfor skal der fremover endnu flere filmstjerner, instruktører og anmeldere gennem vores nyetablerede tv-studie og ud på vores 24 timers streaming web-tv-kanal,” siger Lars Bernt i pressemeddelelsen.

Yousee i nyt VOD-samarbejde med Kino.dk

Global: Bonnier skærper “kino-kamp”

Egmonts isbjørn tager endnu en bid af Norge

Egmont: Kampen står om indhold

Lars Bernt ny direktør for Kino.dk

Mere fra MediaWatch

Ekstra Bladet overhaler B.T. på trafikmåling i juni

Der blev for første gang i flere år trukket flere sidevisninger og besøgende til ekstrabladet.dk end konkurrenterne på B.T. i juni måned. Chefredaktør tror på B.T.s generobring af førerpositionen, og målt på unikke brugere og besøgstal har B.T. halet ind på konkurrenten.

EM-sponsor lægger penge i dansk fodboldmedie

Bold.dk’s redaktionelle dækning af EM i kvindefodbold har fået en saltvandsindsprøjtning fra Visa igennem kampagnen ”The Equal Sponsorship”, som skal bringe dækningen op på niveau med herrefodbold.

B.T. henter ny journalistisk chef fra Frihedsbrevet

Videochef på Frihedsbrevet og tidligere video- og podcastredaktør på Ekstra Bladet rykker videre til B.T., hvor hun skal udvikle og drive det snart 100 pct. digitale medies journalistik mod nye formater.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs