MediaWatch

Global: Condé Nast sælger stribevis af modemedier

Blandt andre Women's Wear Daily bliver solgt til udgiveren Penske Media, Netflix punger ud til Time Warner Cable for hurtigere streaming, og Genoplivet Newsweek skal stadig satse digitalt.

Condé Nast sælger stribevis af modemagasiner

Modemagasinerne i Fairchild Fashion Media er blevet solgt af den amerikanske udgiverkæmpe Condé Nast med et prisskilt på 100 mio. dollars (ca. 558 mio. danske kroner), skriver New York Times. Fairchild tæller blandt andet Women’s Wear Daily, Style.com og Footwear News. Den nye ejer bliver Penske Media, som i forvejen blandt andet ejer udgivelser som underholdningsmediet Variety og det engelsksprogede medie India.com. Condé Nast holder dog stadig fast i sin eget store modemagasine Vogue og direktøren i Fairchild Fashion Media, Gina Sanders, forbliver også hos Condé Nast, mens resten af medarbejderne overgår til Penske Media.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs