
Britisk udgiver-kæmpe oplever digital pay-off
Trinity Mirror, udgiver af titler som Daily Mirror, People og Sunday Mail, har de seneste år udvidet deres digitale tilbud og høster nu gevinsten. Ifølge DigiDay har Trinity Mirror haft held med at lave flere online-startups afkoblet af virksomhedens traditionelle ledelsesstrukturer. Det har blandt andet resulteret i mediet UsVsThem med fokus på viralt indhold, datajournalistik-satsningen Ampp3d og sportsmediet Row Zed foruden udvidelser af The Sunday Peoples onlineunivers. Det er med til at sende Trinity Mirrors digitale omsætning op med 47,5 pct. i årets første seks måneder 14,9 mio. pund (ca. 139,5 mio. kroner). Samtidig steg det samlede antal af unikke månedlige besøgende på udgiverens onlinemedier med 91 pct. til 61,3 mio. besøgende.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister
Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.