MediaWatch

EU godkender dansk reklameafgift

Udskældt afgift på tryksager er ikke i strid med EUs regler om statsstøtte. Nu kan en række udgivere - måske allerede begyndelsen af 2015- se frem til at skulle betale ekstra for at sende tryksager på gaden.

Vejen ser ud til at være banet for regeringens kontroversielle reklameafgift.

Det står klart, efter EU-kommissionen netop har afsluttet en et år lang juridisk granskning af den foreslående afgift, der rammer en række uadresserede husstandsomdelte reklamer. Man ved endnu ikke, hvornår afgiften kan træde i kraft, men sikkert er det, at flere udgivere af tryksager står foran at skulle betale fire kroner i afgift for hvert kilo papir, de vil have ud i danske postkasser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs