
PWC: Netflix og co. overhaler biografer i 2018
En aften på sofaen med en film fra eksempelvis Netflix frister flere og flere. Faktisk er væksten i omsætningen i online video så stærk, at den i 2018 vil have overhalet omsætningen i biograferne. Det viser PriceWaterhouseCoopers' (PWC) rapport 'Entertainment and Media Outlook 2014-2018', skriver Gigaom. Ifølge PWC oplever biograferne godt nok en svag vækst i indeværende år. En vækst, der over de kommende år vil være på 3,1 pct., og som betyder, at folk i 2018 vil bruge 12,5 mia. dollar på biografbilletter mod 10,8 mia. dollar sidste år. Den vækst blegner dog ved siden af Netflix og andre online video-selskaber. Ifølge PWC vil den nuværende omsætning i online video på 3,3 mia. dollar således være vokset til hele 14 mia. dollar i 2018, hvis man tæller iTunes og Google Plays videotjenester med.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app