MediaWatch

TV 2: Se og Hør havde også kilde på Rigshospitalet

Flere tidligere medarbejdere hos Se og Hør fortæller ifølge TV 2, at bladet også har fået oplysninger om kendtes færden fra mindst én hospitalsansat på Rigshospitalet.

Foto: PR

Når kendte mennesker mødte op på Rigshospitalet, så har en medarbejder på hospitalet ifølge flere tidligere Se og Hør-ansatte, som TV 2 har talt med, tippet ugebladet.

Mindst én ansat med adgang til lister over, hvem der skulle scannes for graviditeter, har i årevis tippet Se og Hør, fortæller de tidligere medarbejdere på bladet til TV 2.

Her er op og ned i Se og Hør-sagen 

Tv-værten Anders Lund Madsen mener at være en af dem, der har været udsat for overvågningen. I forbindelse med en scanning af hans kæreste, der viste ulykkelige omstændigheder, blev han efterfølgende ringet op af Se og Hør, der ønskede dem tillykke med graviditeten, selvom barnet var dødt. Ved en senere lejlighed var parret derfor ekstra forsigtige med, at det kun var dem selv, der kendte til scanningen. Alligevel Se og Hør stod parat til at møde dem udenfor.

”Jeg synes, at det principielt er et problematisk samfund, når man ikke kan gå på hospitalet uden at være usikker over, om et ugeblad bliver orienteret,” siger Anders Lund Madsen til TV 2.

Anders Lund Madsen vandt efter artiklerne en sag mod Se og Hør. Se og Hørs chefredaktør Niels Pinborg nægter over for TV 2 at kommentere sager, der er foregået, før han overtog posten 1. november sidste år.

Se og Hør-kilde sigtet af politiet

Justitsminister skal redegøre for Se og Hør-sag

Per Ingdal fremrykker barsel

Aller-top tavse om notat

V stiller spørgsmål til justitsministeren om Aller-formand

Norsk Se og Hør: Fokuser på glade blade og kræftsyge børn

Coop: Se og Hør salg nede med 10 pct.

Naviair-ansat sladrede til Se & Hør om kongehuset 

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs