En del af Watch Medier

MediaWatchonsdag1. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
25.02.2014kl. 08.06

Producenter vil markedsteste DR NU

Trods to mio. afsat i Kulturstyrelsen til at teste nye DR-produkters indflydelse på mediebranchen bliver den nye DR NU-app ikke testet. Producentforeningen bestiller og finansiere derfor selv en test.
af MORTEN BANG JØRGENSEN

To mio. kroner, der er i 2011 blev afsat til at teste DR-initiativer for deres indflydelse på den private mediebranche, er endnu ikke kommet i spil.

Det kommer de heller ikke i forbindelse med den kommende app for streamingservicen DR NU, og derfor griber Producentforeningen nu selv til lommerne. Det skriver Berlingske. App'en skal blandt andet sikre bedre mulighed for, at DR NU kan nå længere ud via tablets og  nye distributionskanaler som eksempelvis Apple tv.

DR burde have taget initiativ

Tv-producenterne har hyret konsulentfirmaet Copenhagen Economics til at lave en rapport, der skal teste hvilke konsekvenser app’en får for det private mediemarked. Initiativet er blevet annonceret i et åbent brev til Folketinget.

”Vi havde forventet, at DR selv ville lave hjemmearbejdet og levere en vurdering af streamingtjenesten, men når de ikke vil det, er vi nødt til at gøre det med de relativt få ressourcer, som vi råder over. Hvad der er en kende mærkværdigt, når det nu er DR, der har milliarderne i modsætning til os,” siger producentforeningens direktør Klaus Hansen til Berlingske.

Producentforeningen frygter, at den kommende app vil kunne spænde ben for produktionsselskabernes mulighed for selv at lave ekstra salg i Danmark, når programmerne bliver udbudt til gratis streaming.

Bekræfter rapporten antagelsen vil Producentforeningen derfor foreslå begrænsninger for app’en.

DR: Slut med streaming-fejl

Færre vil se kabel-tv om tre år

Rabøl: DR NU skal afspejle det DR-kanalerne sender

Dansk streamingfirma sigter mod global elite 

Relaterede artikler:

  • Dansk streamingfirma sigter mod global elite

  • Rabøl: DR NU skal afspejle det DR-kanalerne sender

    For abonnenter

  • Færre vil se kabel-tv om tre år

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Grundlægger og adm. direktør i Woomio, Zeth Edwardsen. | Foto: Pr / Woomio
Digital

It-selskab for influencer marketing henter friske millioner fra investorer

Selskabet Woomio har fået en tocifret millioninvestering til at udvikle forretningen i de kommende år fra Vækstfonden og finsk kapitalfond.
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok
  • Influencer får bøde for overtrædelse af markedsføringsloven

For abonnenter

Lise Rønne | Foto: Andreas Merrald / Ritzau Scanpix
Forlag

Lise Rønne stopper hos Gyldendal

For abonnenter

Foto: Pluto Tv, Pr
Navne

Pluto TV henter nordisk PR-chef fra Viaplay

For abonnenter

Adm. direktør i Spotify Daniel Ek. | Foto: Mitsuru Tamura/AP/Ritzau Scanpix
Digital

Mere end 200 millioner betaler for et Spotify-abonnement

Peter Kjær Jensen, topchef i Postnord Danmark | Foto: Stine Bidstrup
Medienyt

Topchef om nedbemanding: "Postnord skrumper ikke konsistent"

For abonnenter

Foto: Jacob Nielsen
Aviser

Dansk Journalistforbund forlader internationalt samarbejde i protest

For abonnenter

Læs også

Lise Rønne | Foto: Andreas Merrald / Ritzau Scanpix
Forlag

Lise Rønne stopper hos Gyldendal

Lise Rønne, der tiltrådte som redaktør hos Gyldendal for et år siden, har haft sidste dag hos forlaget.

For abonnenter

Foto: Jacob Nielsen
Aviser

Dansk Journalistforbund forlader internationalt samarbejde i protest

Det er ikke en nem beslutning, lyder det fra DJ-formand, som nu har sendt varsel om udmeldelse af det internationale journalistforbund afsted. Endelig beslutning skal godkendes på delegeretmøde.

For abonnenter

Foto: Pluto Tv, Pr
Navne

Pluto TV henter nordisk PR-chef fra Viaplay

Den annoncefinansierede streamingtjeneste har fundet sin nye PR-chef for de nordiske lande. Med base i København skal hun styre arbejdet i de nationale pr-selskaber i Norden.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Lise Rønne stopper hos Gyldendal – 31. jan.
  • It-selskab for influencer marketing henter friske millioner fra investorer – 31. jan.
  • Topchef om nedbemanding: "Postnord skrumper ikke konsistent" – 31. jan.
  • Pluto TV henter nordisk PR-chef fra Viaplay – 31. jan.
  • Mere end 200 millioner betaler for et Spotify-abonnement – 31. jan.
  • Sofie Linde stopper som vært på X Factor – 31. jan.
  • Socialdemokratiet hyrer ny pressechef – 31. jan.
  • Spotify stiger i formarked efter vækst i brugerantal – 31. jan.
  • Dansk Journalistforbund forlader internationalt samarbejde i protest – 31. jan.
  • Dansk organisation går fri af omstrukturering i Bauer Media – 31. jan.
  • Forfatteren Henrik Nordbrandt er død – 31. jan.
  • Ledigheden på det danske arbejdsmarked stiger igen – 31. jan.
  • Journalisthøjskolen får ny studieretning – 31. jan.
  • Flere virksomheder beskytter sig mod kopister i metaverset – 31. jan.
  • Højere renter rammer Nuuday-ejers milliardlån – 31. jan.
Flere nyheder

Job

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Life science journalist

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Se flere jobs

Watch Job

  • Scrum Master with a practical approach

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Business Intelligence Specialist

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

Se flere jobs

Job

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Life science journalist

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge