MediaWatch

Global: Nielsen vil måle Twitter-snak om tv-shows

Analysefirmaet Nielsen laver nu "Twitter ratings" af tv-shows, digitale og mobile annoncer i stærk vækst i UK, og debat om manglende betalingsmur hos The Guardian.

Nielsen vil lytte til Twitter-snak om tv

Twitter kan putte en fjer i hatten i forhold til sin position som der, hvor folk mødes for at snakke om begivenhederne, mens de sker. Den kommer i form af, at analysefirmaet Nielsen nu ifølge New York Times målrettet begynder at måle snakken om amerikanske tv-shows på mikroblogging-tjenesten. Fænomenet social tv forventes som følge af de nye målinger at få endnu mere opmærksomhed, og Nielsen selv håber på, at tv-stationer vil begynde at promovere deres ”Twitter tv ratings” på samme måde, som de også praler af gode seertal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs