Amazon overvejer reklamestøttet streaming

Netbutikken Amazon, der har streamingtjeneste Prime Video, som en del af sin produktportefølje overvejer at følge i kølvandet på Netflix og Disney.
Amazon ejer streamingtjenesten Prime Video. | Foto: Francis Mascarenhas/Reuters/Ritzau Scanpix
Amazon ejer streamingtjenesten Prime Video. | Foto: Francis Mascarenhas/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Amazon overvejer at lancere en reklamestøttet streamingtjeneste og dermed følge i kølvandet af Netflix og Disney, som begge tidligere har lanceret tilsvarende produkter.

Det erfarer The Wall Street Journal.

Tanken er, at den eksisterende reklamefri og i Prime-abonnementet inkluderede streamingtjeneste, Prime Video, skal lanceres med reklamer på platformen.

Diskussionerne om ideen har stået på i kølvandet af, at Amazon har sat fokus på besparelser og blandt andet har gennemført store fyringsrunder og reduktioner i sit leveringsnetværk.

Annoncer er en voksende indtægtskilde for den amerikanske internethandelskæmpe. I første kvartal var indtægterne herfra på 9,5 mia. dollar efter en vækst på årsbasis på mere end 20 pct., og dermed er kun Meta Platforms og Alphabet større på området i USA.

Hvis man ikke har et Prime-abonnement, kan man i dag købe sig adgang Prime Video for 8,99 dollar om måneden.

Amazon, der ikke har villet kommentere oplysningerne over for The Wall Street Journals, aktie falder onsdag med 3,6 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også