Amazon overvejer reklamestøttet streaming
Amazon overvejer at lancere en reklamestøttet streamingtjeneste og dermed følge i kølvandet af Netflix og Disney, som begge tidligere har lanceret tilsvarende produkter.
Det erfarer The Wall Street Journal.
Tanken er, at den eksisterende reklamefri og i Prime-abonnementet inkluderede streamingtjeneste, Prime Video, skal lanceres med reklamer på platformen.
Diskussionerne om ideen har stået på i kølvandet af, at Amazon har sat fokus på besparelser og blandt andet har gennemført store fyringsrunder og reduktioner i sit leveringsnetværk.
Annoncer er en voksende indtægtskilde for den amerikanske internethandelskæmpe. I første kvartal var indtægterne herfra på 9,5 mia. dollar efter en vækst på årsbasis på mere end 20 pct., og dermed er kun Meta Platforms og Alphabet større på området i USA.
Hvis man ikke har et Prime-abonnement, kan man i dag købe sig adgang Prime Video for 8,99 dollar om måneden.
Amazon, der ikke har villet kommentere oplysningerne over for The Wall Street Journals, aktie falder onsdag med 3,6 pct.