MediaWatch

Medieforsker bliver ny bestyrelsesformand for TV 2 Lorry

Mads Kæmsgaard Eberholst har været medlem af bestyrelsen hos TV 2-regionen i flere år.

Foto: Charlotte Pardorf

TV 2-regionen for Storkøbenhavn, TV 2 Lorry, har udpeget Mads Kæmsgaard Eberholst som ny bestyrelsesformand fra den 1. januar 2023.

Det skriver Journalisten.

”Jeg er glad for valget af den nye bestyrelse, som giver os adgang til mange kloge menneskers kompetencer i bestyrelsesarbejdet,” udtaler adm. direktør hos TV 2 Lorry, Morten Kjær Petersen, ifølge Journalisten.

Mads Kæmsgaard Eberholst, der til daglig er studielektor i journalistik på Roskilde Universitet, har været medlem af bestyrelsen hos TV 2 Lorry siden januar 2019.

Sammen med kollegerne fra Roskilde Universitet, professor på Institut for Kommunikation Kim Schrøder, og Mark Blach-Ørsten, professor i journalistik, står Mads Kæmsgaard Eberholst bl.a. bag den årlige undersøgelse ”Danskernes nyhedsvaner”.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs