MediaWatch

Amedia styrker satsning på lyd med investering i podcastproducent

Med det nye fælles ejerskab skal udviklingen af podcasts i den norske aviskoncern forbedres, og produktionerne skal nå bredere ud, lyder det.

Foto: Amedia PR/Pressefoto

Et af Norges største mediehuse Amedia har købt sig ind i den norske podcastproducent Moderne Media med en andel på 49 pct. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Formålet med det nye ejerskab er at styrke fremtidens satsning på lyd til abonnenterne i begge selskaber, lyder det. Amedia driver omkring 80 lokale, regionale og nationale aviser samt trykkerier og har podcasts knyttet til flere af selskabets medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs