Tv-distributører tror på øget fremtidig relevans i mere komplekst marked

Kabel tv-markedet er for alvor i opbrud med nyt skridt fra Yousee, mener medierådgiver Keld Reinicke, mens Yousee-konkurrenter ikke øjner det store nybrud i forhold til egne produkter. Tv-pakkerne vil bestå i nye klæder, lyder deres vurdering.

Foto: Colourbox

Med opblomstringen af streamingtjenester og smartphones er tv-markedet som bekendt et andet, end det var for ti år siden.

I juli så amerikanerne for første gang mere streamingindhold på Netflix, HBO eller Disney+, end de så kabel-tv. Og i slutningen af september lancerer Danmarks største tv-distributør, Yousee, et nyt produkt, som i højere grad skal gøre op med de traditionelle faste tv-pakker ved at give frit valg mellem tv-kanaler og de fem største streamingtjenester, så kunderne ifølge distributøren ikke skal betale for indhold, de ikke ser. Yousee har omkring 960.000 tv-kunder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement