MediaWatch

New York Times indgår partnerskab med Hasbro om ordspillet Wordle

Ordspillet Wordle vil 1. oktober gå fra skærmen til brættet, idet brætspilsproducenten Hasbro har udviklet et festspil i samarbejde med det amerikanske mediehus, som ejer spillet.

Et halvt år efter New York Times’ opkøb af ordspillet Wordle i januar, bliver spillet nu til et fysisk brætspil med navnet ”Wordle: The Party Game”. Det skriver CNN Business.

Brætspillet lanceres i et samarbejde mellem mediehuset og spilvirksomheden Hasbro, som ønskede at lave et brætspil efter at have set den stigende interesse for spillet online. Hasbro betaler New York Times en licensudgift for at bruge spillet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs