En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag26. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
11.07.2022kl. 10.57

Elon Musk håner Twitter på selskabets platform efter droppet købsbud

Elon Musk har taget til genmæle, efter Twitter har truet med at gå rettens vej for at sikre, at Tesla-topchefens købsbud for 44 mia. dollar bliver gennemført.
Foto: BRENDAN SMIALOWSKI/AFP / AFP
Af MarketWire

Tesla-ejeren Elon Musk, som i sidste uge meddelte at ville droppe sit opkøb af Twitter, reagerer nu på platformens melding om at tage juridiske skridt for at få gennemført handlen alligevel. Det skriver Bloomberg News.

På Twitters egen sociale medieplatform har Elon Musk delt et meme, hvor han håner Twitter for - i hvert fald ifølge topchefen - at tilbageholde information om antallet af falske brugere på det sociale medie for nu at være påkrævet til at oplyse om brugersituationen til retten.

Elon Musk, der er administrerende direktør i Tesla, bød i april 54,20 dollar per aktie i Tesla, svarende til et samlet beløb på 44 mia. dollar.

Handlen er siden blevet trukket i langdrag, hvor Elon Musk har efterspurgt yderligere brugerdata. Den data, som Twitter har givet ham adgang til, har dog ikke været tilstrækkelig for Musk, hvorfor buddet blev trukket tilbage fredag.

- Twitters bestyrelse er forpligtet til at gennemføre handlen til den pris og på de betingelser, som hr. Musk har indvilget i, og planlægger at gå ad rettens vej for at gennemtvinge fusionsaftalen, oplyser bestyrelsesformand Bret Taylor i et tweet fredag.

Den 25. april, hvor Elon Musk afgav sit bud, steg aktien i Twitter til 51,70 dollar. Siden har parternes tovtrækkeri tæret på aktien, der i fredagens eftermarked faldt 4,9 pct. til 35 dollar.

Samtidig steg aktien i Tesla fredag 2,3 pct. til 769,75 dollar i eftermarkedet.

Relaterede artikler:

  • Foto: BRENDAN SMIALOWSKI/AFP / AFP

    Elon Musk trækker sig fra køb af Twitter

  • Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP / AFP

    Musks overtagelse af Twitter er tæt på kollaps

  • Foto: POOL/VIA REUTERS / X80003

    Twitter giver Musk adgang til realtidsdata - aktien stiger

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Gingers Eyes Photography
Debat

Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?"

Metaverset er på vej, og det er langt mere omfattende, end vi tror. Det handler om meget mere end avatarer i Zuckerbergs virtuelle verden. Spørgsmålet er, hvordan det potentielt påvirker medierne?
  • Tør vi tackle Tiktok-dilemmaet?
  • Mediernes fremtid afhænger af evnen til radikal fremtidsdrevet innovation
Foto: Janus Engel
Medienyt

Stadig flere danskere søger væk fra nyheder

For abonnenter

Foto: Colourbox
Radio

Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen

For abonnenter

Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
Fokus

Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic
Medienyt

Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok

For abonnenter

Radio

24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal

For abonnenter

Læs også

Foto: Dado Ruvic
Medienyt

Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok

41 pct. af 15-29-årige bruger Tiktok ugentligt, viser nye tal fra DR Medieforskning. Alligevel anbefaler digital rådgiver, at medier ikke blindt kaster sig ind i en potentielt ”drænende blindgyde.”

For abonnenter

Radio

24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal

Adm. direktør for 24syv, Lars Schmidt, fremlagde i begyndelsen af januar lyttertal beregnet til intern brug blandt landets radiostationer. Efter dialog med øvrige medier lægger direktøren sig nu fladt ned.

For abonnenter

Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
Fokus

Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok

Ikke alle former for tilstedeværelse på platformen giver afkast, fortæller to danske Tiktok-bureauer. Det kommercielle potentiale for danske aktører er stort, men stadig uudnyttet, mener de.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Stadig flere danskere søger væk fra nyheder – 16.30
  • Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen – 15.40
  • Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?" – 15.00
  • DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret – 14.12
  • Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner – 13.54
  • Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok – 12.47
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok – 12.47
  • Buzzfeed flyver til vejrs efter nyt Meta-samarbejde – 12.18
  • Viaplay lancerer streamingindhold i Østrig med hjælp fra Canal+ – 11.22
  • 24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal – 10.51
  • Tyske organisationer sagsøger Twitter for ikke at fjerne antisemitisk indhold – 10.07
  • Bonnier hæver bud på magasinplatform med trecifret millionbeløb – 08.27
  • Medierapport: Nye medier er nu sprunget forbi aviser, tv og radio – 08.03
  • Donald Trump får igen adgang til Facebook og Instagram – 07.07
  • Frederiksberg Kommune har forbudt brugen af Tiktok på ansattes telefoner – 25. jan.
Flere nyheder

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

Watch Job

  • Danske Rederier søger klimakonsulent til barselsvikariat

  • Jurister søges til Corporate Legal i Danmarks Eksport & Investeringsfond

  • Head of Business Development

  • Salesforce-udvikler eller -arkitekt

  • Revisor med minimum et par års erfaring

Se flere jobs

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge