MediaWatch

Podcastbureau udvider med egne produktioner i flere spor

Podads går i sit andet regnskabsår fra at basere sig på annoncesalg i uafhængige podcasts til selv at producere indhold i egne studier for bl.a virksomheder og mediehuse. Ambitionen er at omsætte for 12 mio. kr. i år og 20 mio. kr. i 2023.

Podads-stiftere Anne-Kathrine Pommergaard og Rasmus Fermann. | Foto: Podads/PR

For ca. to år siden gik podcastbureauet Podads i luften med ambitionen om at sælge annoncer og kommercielle samarbejder for større podcasts og er i dag salgsbureau for 40 podcastere.

Første regnskabsår var 2021, hvor Podads landede en omsætning på otte mio. kr., og et driftsresultat (Ebitda) på 786.000 kr. Årsresultatet landede på knap 600.000 kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs