MediaWatch

Tipsbladet fjerner ulovlige spille-guides

To advokater vurderer, at fodboldmediet med tre sponsorerede artikler har brudt Spilleloven.

Tipsbladet har afpubliceret tre sponsorerede artikler, der guider læserne til, hvordan de kan gamble og bette uden om Rofus, skriver Betxpert ifølge Journalisten.

Danskere, der er afhængige af at spille, kan tilmelde sig Rofus, hvorefter de ikke længere kan spille hos spiludbydere med dansk spilletilladelse. Hos spiludbydere, der ikke er registreret i Danmark, kan Rofus-registrerede fortsat spille.

Blandt artiklerne, som Tipsbladet har fjernet, var bl.a. ”Stor guide: Casinoer uden Rofus”. Betxpert har talt med to advokater, der begge mener, at Tipsbladet bryder Spilleloven.

”Først og fremmest vil jeg gerne sige tak til Betxpert for at have gjort os opmærksomme på det. Det er vi rigtig glade for, og vi har selvfølgelig taget den konsekvens efter de oplysninger, at vi har fjernet dem, og i fremtiden går vi i en lang bue uden om den slags sponsoreret indhold,” siger ansv. chefredaktør på Tipsbladet, Allan Olsen, til Betxpert.

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs