MediaWatch

Heartbeats rykker ud af opstartsfasen og har fået sit første overskud

En strammere styring af udgifter kombineret med en vækst på 94 pct. forvandlede sidste år det digitale medies mangeårige underskud til overskud. Tilbygning med ny bureauforretning vil dog sparke overskuddet til hjørne igen, fortæller direktør Le Gammeltoft.

Le Gammeltoft, direktør i Heartbeats. | Foto: Valdemar Ren

De seneste par år er annoncørernes interesse for alvor blevet vakt omkring kommercielle podcastsamarbejder, og det var ifølge Le Gammeltoft, direktør for medie- og bureauvirksomheden Heartbeats, med til at fordoble mediehusets omsætning fra 11 til 22 mio. kr. i seneste regnskabsår, som løb frem til oktober 2021.

Heartbeats har hverken satset på mediestøtte, betalingsmur eller bannerannoncer, siden medieselskabet blev stiftet i 2015. Derimod er forretningsmodellen bygget op om kommercielle partnerskaber og brandet content. Det har indtil sidste år været en underskudsgivende forretning, men med den øgede annoncørinteresse for bl.a. podcastpartnerskaber blev det vendt i 2021. For første gang stod der sorte tal på bundlinjen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs