MediaWatch

Corona-opgaver til tv bidrog til stort overskud i Wingman Media

Prisbelønnet dokumentarfilm om en muldvarp i Nordkorea blev udskudt i 2020, men tv-kanalerne manglede sport og havde brug for flere udsendelser. Produktionsselskabet fik mangedoblet bundlinjen, men pengene er investeret i 2021, fortæller indehaveren.

Foto: Klaus Vedfelt

Trods coronapandemien formåede produktionsselskabet Wingman Media i 2020 næsten at fordoble sin bruttofortjeneste til godt 6,7 mio. kr., og overskuddet før skat blev mangedoblet fra 212.000 kr. til lidt over 3 mio. kr.

Produktionsselskabet med Peter Engel i spidsen har bl.a. stået bag Mads Brüggers stort anlagte og roste dokumentarfilm "The Mole" eller "Muldvarpen" om en dansk kok, der infiltrerer nordkoreanske venskabsforeninger og kommer tæt på et Nordkorea, hvor der både handles våben og stoffer. Den planlagte lancering i foråret blev dog udskudt til slutningen af 2020.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs