MediaWatch

DAO-direktør: Grønnere levering kræver flere internetkøb

Når det kommer til klimavenlig levering, handler det i højere grad om villighed til at betale mere for forsendelser end at vente længere på dem. Det mener direktør for distributionsfirmaet DAO, efter en rundspørge blandt danskerne viser, at mere end halvdelen er villige til at vente længere på forsendelser, hvis det betyder, at leveringen er mere grøn.

Morten Villberg, adm. direktør i DAO, mener ikke, at længere leveringstid vil batte noget ift. CO2-udledningen på varedistribution. | Foto: PR/DAO

"Tid er en altafgørende faktor for os," lyder indledningen på beskrivelsen af DAO på distributionsselskabets egen hjemmeside.

Et statement, der taler imod det, majoriteten af danskerne mener i en ny undersøgelse, som Wilke har foretaget for MobilityWatch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs