MediaWatch

Ny chefredaktør: Vi skal vise Jyllands-Posten som en moderne avis med overskud

Marchen Neel Gjertsen kommer som chefredaktør til at prioritere udvikling af Jyllands-Postens digitale formater og nærheden med læserne. Men hun er ikke færdig med politisk journalistik.

Marchen Neel Gjertsen byttede tirsdag rollen som poltisk redaktør ud med stillingen som chefredaktør for Jyllands-Posten. | Foto: Gregers Tycho

Marchen Neel Gjertsen er den nye kvinde i klassen - faktisk er hun den første kvindelige chefredaktør i Jyllands-Postens 150-årige historie. Efter 10 år som politisk reporter, analytiker og redaktør for avisen rykker hun nu ind i toppen af bladledelsen, hvor hendes hovedopgaver bliver at styrke den digitale profil og offentlige tilstedeværelse.

"Vi skal komme tættere på læseren, men uden at det er på bekostning af Jyllands-Postens skarpe adskillelse mellem holdningsbåret og journalistisk indhold," siger Marchen Neel Gjertsen, der har en ambition om at få Jyllands-Postens journalistik og journalistiske brand mere ud over rampen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs