MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Historien om Kulturministeriets corona-instruks til public service-medier fik føjet nye kapitler til sig, TV 2 nåede i nye seerhøjder, og sportsmedie kunne fremvise nyt overskud. Her får du den ugentlige rundtur i medielandskabet.

På pressemødet 11. marts meddelte statsminister Mette Frederiksen (S), at store dele af samfundets aktiviteter blev lukket ned. Forinden var både DR, TV 2 og TV 2 Regionerne blevet kontaktet af Kulturministeriet med besked om nedlukningen. Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Juli har nået sin ende, og sommerferien er for manges vedkommende enten overstået eller ved at være slut. MediaWatch har endnu engang været på overflyvning gennem den forgangne uge og giver dig her ugens vigtigste nyheder fra Mediedanmark.

Ugen har budt på nyt om nedlukningen af public service-medier i marts, da coronakrisen for alvor satte ind. Ikke bare DR og TV 2, som det tidligere har været fremme, men også TV 2 Regionerne var blandt de aktører, der blev kontaktet og beordret lukket – med undtagelse af beredskab og produktion af nyheder.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere