MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Historien om Kulturministeriets corona-instruks til public service-medier fik føjet nye kapitler til sig, TV 2 nåede i nye seerhøjder, og sportsmedie kunne fremvise nyt overskud. Her får du den ugentlige rundtur i medielandskabet.

På pressemødet 11. marts meddelte statsminister Mette Frederiksen (S), at store dele af samfundets aktiviteter blev lukket ned. Forinden var både DR, TV 2 og TV 2 Regionerne blevet kontaktet af Kulturministeriet med besked om nedlukningen. | Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Juli har nået sin ende, og sommerferien er for manges vedkommende enten overstået eller ved at være slut. MediaWatch har endnu engang været på overflyvning gennem den forgangne uge og giver dig her ugens vigtigste nyheder fra Mediedanmark.

Ugen har budt på nyt om nedlukningen af public service-medier i marts, da coronakrisen for alvor satte ind. Ikke bare DR og TV 2, som det tidligere har været fremme, men også TV 2 Regionerne var blandt de aktører, der blev kontaktet og beordret lukket – med undtagelse af beredskab og produktion af nyheder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs