MediaWatch

Fald i annonceindtægter hos Facebook trods trafikfremgang

Der er mere trafik og flere brugere på det sociale medie Facebook efter udbruddet af coronavirus, men annoncørerne er samtidig blevet mindre aktive.

Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714

Udbruddet af coronavirus har medført øget trafik og flere brugere hos verdens største sociale medie, men annoncørerne er omvendt mindre aktive, og derfor oplever Facebook nu et svagere reklamesalg.

Det skriver Bloomberg News.

"Vores forretning bliver som så mange andre verden over negativt påvirket," hedder det i en meddelelse fra Facebook.

Virusudbruddet har dog løftet trafikken og brugen af flere af Facebooks produkter, herunder Whatsapp og Messenger, hvor koncernen i de hårdest ramte lande har set en vækst i antallet af sendte beskeder på mere end 50 pct. Det er dog ikke i de produkter, Facebook sælger flest annoncer.

"Vi forsøger ikke at tjene penge i mange af de ydelser, hvor vi ser øget engagement, og vi har set en svækkelse i vores annonceforretning i lande, som tager aggressive skridt for at reducere spredningen af Covid-19."

Aktien i Facebook falder tirsdag aften i eftermarkedet i USA med 0,8 pct., mens den steg i den ordinære handel med 8,7 pct.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere