MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny, stor spareplan i Jysk Fynske Medier, Dansk Folkeparti stiller kritiske spørgsmål til TV 2-salg og opsigtsvækkende reklamesag sender Dansk Reklame Film i rødt. Kom med på ugens rundtur til de vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

En forkortet, sommerlig uge nærmer sig med hastige skridt sin afslutning. Men inden du lukker ned og begiver dig ud i majsolen, får du her et overblik over ugens væsentligste historier.

Vi lægger ud med en af de mere ærgerlige historier. Økonomien volder fortsat Jysk Fynske Medier så mange kvaler, at koncernen nu sætter endnu en spareplan i værk. 90 mio. kr. skal barberes af udgifterne, og det skal allerede have effekt 1. januar. Forklaringen er en velkendt en af slagsen i mediebranchen i disse år: Printannoncemarkedet. Januar og februar var "ok", fortæller adm. dir. Jesper Rosener, men siden da er det gået ned ad bakke i marts og april.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs