MediaWatch

Vinter-OL sendte flere annoncekroner til svenske medier

Reklameinvesteringerne, som blev formidlet via de svenske mediebureauer, steg mærkbart i februar, og det skyldtes især Vinter-OL.

Langrendsløberen Charlotte Kalla var blandt de svenske guldmedaljevindere ved Vinter-OL i Pyeongchang i Sydkorea. | Foto: Ritzau Scanpix/AP/Kirsty Wigglesworth

Vinter-OL gav de svenske reklameinvesteringer i februar et boost. Det skriver Resume.

I februar steg reklameinvesteringerne, som blev formidlet via de svenske mediebureauer, med 6,4 pct. sammenlignet med samme måned sidste år og landede på 1,1 mia. svenske kr., svarende til 800 mio. kr. – det højeste niveau i februar nogensinde.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs