MediaWatch

Svenske reklameinvesteringer ramte rekordniveau i 2017

Ikke siden 2006 har de svenske reklameinvesteringer via mediebureauerne været så høje, som de var i 2017.

Foto: Foto: Colourbox

I 2017 voksede de svenske reklameinvesteringer, som blev formidlet via de svenske mediebureauer, med 3,7 pct. i forhold til 2016. Det svarer til, at annoncørerne i 2017 brugte 520 mio. svenske kr. mere end året forinden, viser tal fra foreningen Sveriges Mediebyråer, som repræsenterer 40 svenske mediebureauer, skriver Resume.

Radio var den sektor, som med en vækst på 25,6 pct. gik mest frem i 2017. Men der var også fremgang til biograf, outdoor, internet, annonceblade, provinsaviser og tv. Omvendt måtte bl.a. aviserne i storbyerne, aftenaviser og fagblade notere en tilbagegang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs