MediaWatch

Analyse: 14 procent betaler for nyheder online

Indenlandske og udenlandske nyheder er de emneområder, som danskere er mest villige til at betale penge for online, viser ny undersøgelse. Den fortæller også, at tilliden til medierne har lidt et knæk.

Foto: /ritzau/Jens Dresling

14 pct. af danskerne betaler for medieindhold online. Det er blandt resultaterne i en undersøgelse, som analyseselskabet Audienceproject står bag.

Tallet dækker over, at 11 pct. af de adspurgte betaler for journalistisk medieindhold online, mens 3 pct. gør det samme, men overvejer at stoppe. 4 pct. svarer, at de overvejer at betale for medieindhold online, men ikke gør det på nuværende tidspunkt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs