MediaWatch

Snapchat og Discovery laver aftale om vinter-OL

Discovery vil stille OL-indhold til rådighed for Snapchats Discover-univers og kan sælge annoncepakker på platformen i de enkelte lande, som aftalen dækker.

Foto: /ritzau/AP/Lee Jin-man

Discovery har sikret sig rettighederne til de forestående udgaver af OL på europæisk grund, og for at kapitalisere på de rettigheder har Eurosport, som er en del af Discovery-familien, indgået en aftale med Snapchat. Det oplyser Discovery i en pressemeddelelse.

Aftalen gælder i første omgang det forestående vinter-OL i Pyeongchang i Sydkorea. Fire nye kanaler i Snapchats Discover-univers bliver hjemsted for OL-indholdet, og Discovery kan sælge reklamer i Snapchat-universet lokalt på de enkelte markeder i Europa, som aftalen mellem parterne dækker over.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs