MediaWatch

Youtube skrotter betalingskanaler og tester ny sponsormodel

Den digitale videotjeneste dropper sit initiativ med lukkede Youtube-kanaler, som kræver betaling fra abonnenterne. I stedet udvider tjenesten mulighederne for at knytte sponsorater til gaming-producenter.

Foto: /ritzau/AP/Richard Vogel

Google-ejede Youtube lægger sit første forsøg på at etablere en forretningsmodel med betalingsindhold i graven. Tirsdag annoncerede videotjenesten, at det fremover ikke vil være muligt at gøre brug af betalingskanaler, hvor en abonnent betaler et givent beløb for at få adgang til Youtube-konti med betalingsmur. Det skriver Variety.

Det sker efter flere års mislykkede forsøg på at få brugerne til at betale for enkelte indholdsproducenters indhold. Men allerede fra begyndelsen har Youtube haft problemer med at lokke kunder i butikken. Det tager selskabet nu konsekvensen af.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs