MediaWatch

Bloomberg vil udvide medieforretning med konsulenthus

Medieejeren vil også løse konsulentopgaver inden for ledelsesrådgivning og trække på bl.a. store mængder af finansielle data fra de såkaldte Bloomberg-terminaler samt mediets 2700 journalister og analytikere.

Det amerikanske mediehus Bloomberg vil udnytte sine tunge data-, research- og journalistikkompetencer til at blive nogle af verdens førende ledelseskonsulenter. Det skriver Adweek.

Det nye konsulenthus, som Bloomberg vil opbygge, vil trække på bl.a. Bloombergs store mængder af finansielle data fra de såkaldte Bloomberg-terminaler, reseach-enhederne i forretningsdelen Bloomberg Intelligence og Bloomberg New Energy Finance samt mediets 2700 journalister og analytikere.

"Alt hvad vi gør er til for vores publikum. Ja, Bloomberg er en medieejer, men det er også meget mere," siger Bloomberg Medias globale kommercielle direktør, Andrew Benett, til Adweek om satsningen.

"Når man ser på, hvad der sker i branchen, hvor grænserne udviskes, og konsulenthuse overtager bureauer, har vi en kolossal stor mulighed," siger Andrew Benett.

Bloomberg forventer at hyre 20-25 til konsulentforretningen, der forventes at koste selskabet mellem 150.000 og 200.000 dollar (ca. 950.000- 1,27 mio. kr.) om måneden. Ifølge Bloomberg har allerede fem kunder på plads, to teknologivirksomheden, en inden finansektoren, en i bilbranchen og den sidste i detailbranchen.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere