MediaWatch

Spotify vil nappe andel fra Apple med podcast-eksperiment

De kommende måneder vil streaming-tjenesten Spotify øge sin markedsføring af podcasts i modbytte for reklame.

PR
Foto: PR

Spotify stiller skarpt på et nyt marked - podcasts.

Musikstreaming-tjenesten har indgået en aftale, som betyder, at selskabet via sin app og annoncer på busser i den kommende tid skal fremme podcasts fra en række programmer. Imodbytte vil værterne for podcast-programmerne Reply All, Pod Save America og The Bill Simmons Podcast nævne Spotify i rosende vendinger i deres shows, der dækker emner såsom politik, sport og internet subkulturer.

Det skriver Bloomberg.

"Spotify for en mulighed for at introducere denne her type historiefortælling til et meget større publikum, der allerede i forvejen er i en 'lyttende tilstand',” siger Matt Lieber, medstifter og formand for Gimlet Media, der producerer Reply All.

Aftalen er et led i Spotifys plan om at øge sin tilstedeværelse i andre markeder end blot musik. Netop podcasts har en stigende lytterskarer og udgør et lukrativt marked for det svenske selskab. Apple sidder som den ledende spiller på markedet, og initiativet skal derfor ses som et forsøg på at nappe markedsandele fra den amerikanske konkurrent, skriver Bloomberg.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere