MediaWatch

Mediebureau forventer vækst efter kundetilgang

Bureaugruppen OMG, der bl.a. tæller hovedbureauet OMD, hævede bruttoavancen i 2016. Driftsresultatet faldt dog en smule trods fremgang for datterselskabet OMD.

Der blev både flyttet kunder, lokaler og teknologi hos mediebureaugruppen Omnicom Media Group (OMG) i 2016, skriver Bureaubiz.

Gruppen fik en nettotilgang på 20 kunder, hvoraf en stor del blev hentet til hovedbureauet OMD. Det gav en bruttoavance på 157 mio. kr. - en stigning på 6 pct. i forhold til 2015. Driftresultatet faldt imidlertid 2 pct. til 25 mio. kr., selvom hovedbureauet OMD løftede driftsresultatet med 21 pct. til 9,5 mio. kr. Faldet i moderselskabet skyldes ifølge adm. direktør Peter Gottfredsen investeringer i ny teknologi og software, et nyetablereret kontor i Aarhus og yderligere en flytning i København.

Medarbejdertallet er vokset med 15, og blandt de nye kunder i huset er Skandinavisk Motor Company med mærker som VW og Skoda. Dermed er kursen sat mod et 2017 med vækst ifølge direktøren.

"De nye kunder og kompetenceområder, der kom til i 2016, forventer vi vil skabe en god vækst i 2017, så vi regner med, at 2017 vil blive endnu bedre end 2016," siger Peter Gottfredsen til Bureaubiz.

Forsiden lige nu

Tv-status: Discovery og MTG vandt seerandele i 2017

Mediebureau kårer Discovery som "den store vinder i 2017", mens også MTG havde fremgang blandt de 19-50 årige. Omvendt gik TV 2 tilbage i målgruppen, men er stadig størst blandt alle danskere. Få et overblik over styrkeforholdet mellem kanalfamilierne i 2017 her.

Seneste Web & Mobil

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere