MediaWatch

Jysk Fynske-app vil mangedoble omsætningen

Trafikapp i Jysk Fynske Medier-familien satser på at fordoble omsætningen hvert år tre år i træk.

Jysk Fynske Mediers hovedkontor i Odense. | Foto: Ole Frederiksen/Polfoto/Arkiv

Jysk Fynske Medier købte gennem datterselskab Woerk appen Trafik Alarm i begyndelsen af 2016. Nu skal der fuld fart fremad på omsætningen, skriver Børsen.

"Vi forventer at omsætte for 6,5 mio. kr. til næste år, og vores plan er at fordoble omsætningen hvert år i de efterfølgende tre år," siger Morten Voss Jørgensen, direktør hos Woerk, til Børsen.

Trafik Alarms service består blandt andet af at fortælle brugerne, hvor fotovogne og fartkontroller er placeret. Det er planen, at andre oplysninger såsom trafiksikkerhed og fremkommelighed bliver en del af appens univers. Indtægterne skal komme fra betalende abonnenter.

Jysk Fynske Medier præsenterede i begyndelsen af året en vækststrategi, der skal hæve omsætningen frem mod 2020 med 400 mio. kr. til 2,345 mio. kr. Netop Trafik Alarm blev i den forbindelse udpeget som et strategisk forbillede på den forestående vækst  i koncernen.

"Det er et af de områder digitalt, hvor vi føler, der er et godt udviklingspotentiale, og som passer til os," sagde Jesper Rosener i januar til MediaWatch.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til delvis genåbning, nye chefredaktører på TV 2 News og Jyllands-Posten, en kommende streamingtjeneste og planer om vækst blandt flere. Få overblik over ugens gang i Mediedanmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs