
Jysk Fynske Medier købte gennem datterselskab Woerk appen Trafik Alarm i begyndelsen af 2016. Nu skal der fuld fart fremad på omsætningen, skriver Børsen.
"Vi forventer at omsætte for 6,5 mio. kr. til næste år, og vores plan er at fordoble omsætningen hvert år i de efterfølgende tre år," siger Morten Voss Jørgensen, direktør hos Woerk, til Børsen.
Trafik Alarms service består blandt andet af at fortælle brugerne, hvor fotovogne og fartkontroller er placeret. Det er planen, at andre oplysninger såsom trafiksikkerhed og fremkommelighed bliver en del af appens univers. Indtægterne skal komme fra betalende abonnenter.
Jysk Fynske Medier præsenterede i begyndelsen af året en vækststrategi, der skal hæve omsætningen frem mod 2020 med 400 mio. kr. til 2,345 mio. kr. Netop Trafik Alarm blev i den forbindelse udpeget som et strategisk forbillede på den forestående vækst i koncernen.
"Det er et af de områder digitalt, hvor vi føler, der er et godt udviklingspotentiale, og som passer til os," sagde Jesper Rosener i januar til MediaWatch.