MediaWatch

Mediebureau får trecifret millionindsprøjtning

Med lige over 100 mio. kr. i nye investeringer vil dansk mediebureau sætte et større aftryk på det amerikanske marked og styrke sin markedsposition.

Mediebureauet Blackwood Seven har polstret pengetanken med en kapitalindsprøjtning fra Jolt Capital, der ejes af den rige Rothschild-familie, sammen med andre eksisterende investorer. Det skriver Børsen.

Den samlede investering er på 13,5 mio. euro svarende til 100,5 mio. kr. Blackwood Seven gik tidligere på året ind på det amerikanske marked med opkøbet af bureauet Two Nil, og de nye penge skal blandt andet bruges til at sparke døren ind på den anden side af Atlanterhavet.

"Det er først og fremmest for at styrke vores indgang til det amerikanske marked, men også for at styrke vores markedsposition i det hele taget og sikre vores fremtidige ekspansion, at vi nu har været ude at rejse 13,5 mio. euro," siger Carl Erik Kjærsgaard, adm. direktør for Blackwood Seven, til Børsen.

Mediebureauet slår sig op på at bruge kunstig intelligens til at tilrettelægge annoncekampagner.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs