MediaWatch

Medie: Snapchat bejler til Hollywood

Originalt indhold kan være på vej til beskedtjenesten, der ifølge medie er i dialog med studier i Hollywood.

Foto: Janus Engel/Polfoto/Arkiv

Beskedtjenesten Snapchat gør kur til Hollywood-studier for at lave aftaler om originalt indhold. Det skriver Digiday med henvisning til kilder tæt på processen.

Ifølge mediet er det Snapchats plan at få programmer inkorporeret i Discover-funktionen, hvor flere medievirksomheder i dag har deres egne kanaler.

Digiday skriver videre, at Snapchat er i dialog med NFL, som er ligaen for amerikansk fodbold i USA, om en Discover-kanal dedikeret til ligaen.

"Der er meget snak om at producere programmer og bringe Hollywood ind, men spørgsmålet er, hvordan man tjener penge på det," siger en kilde til Digiday, der skriver, at dramaproduktioner er på tegnebrættet.

Snapchat har omkring 150 mio. daglige brugere.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs