MediaWatch

Rapport: Danskernes medieforbrug stiger

Rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen viser, at danskerne bruger stadig flere penge på medier.

Foto: Lærke Posselt/Polfoto/Arkiv

Danskerne bruger flere og flere penge på tv, internet, telefoner og medier i det hele taget ifølge en ny rapport fra Slot- og Kulturstyrelsen, der udkommer i dag. Det skriver Politiken.

Rapporten viser, at en gennemsnitlig dansk husstands i 2015 sendte 12 pct. af det samlede forbrug i retning af medier i bred forstand. Det betyder, at den post i budgettet er steget mere end andre større poster såsom husleje.

Rapporten bekræfter desuden billedet af, at de unge forlader tv-mediet. De 12-18 årige så 12 min. mindre tv dagligt i forhold til 2014, mens de ældre fra 71 og opefter lagde 10 min. til deres daglige tv-forbrug.

Samtidig flader avisernes læserfald ud, som tidligere tal også har vist. Desuden viser rapporten, at radiolytningen er steget med 4 min. pr. dansker fra 2014 til 2015.

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs