MediaWatch

Rapport: Danskernes medieforbrug stiger

Rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen viser, at danskerne bruger stadig flere penge på medier.

Foto: Lærke Posselt/Polfoto/Arkiv

Danskerne bruger flere og flere penge på tv, internet, telefoner og medier i det hele taget ifølge en ny rapport fra Slot- og Kulturstyrelsen, der udkommer i dag. Det skriver Politiken.

Rapporten viser, at en gennemsnitlig dansk husstands i 2015 sendte 12 pct. af det samlede forbrug i retning af medier i bred forstand. Det betyder, at den post i budgettet er steget mere end andre større poster såsom husleje.

Rapporten bekræfter desuden billedet af, at de unge forlader tv-mediet. De 12-18 årige så 12 min. mindre tv dagligt i forhold til 2014, mens de ældre fra 71 og opefter lagde 10 min. til deres daglige tv-forbrug.

Samtidig flader avisernes læserfald ud, som tidligere tal også har vist. Desuden viser rapporten, at radiolytningen er steget med 4 min. pr. dansker fra 2014 til 2015.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs