MediaWatch

Nyt medie vil binde Norden tættere sammen

Et tværnordisk medie vil fortælle nyheder på tværs af landegrænser. Pengene skal komme fra crowdfunding og investorer og sidenhen en betalingsmodel for indholdet.

Et billede af Øresundsbroen pryder Broen.xyz's hjemmeside. | Foto: Janus Engel/Polfoto/Arkiv

Et nyt medie ser i dag dagens lys. Navnet er Broen.xyz, og målet er at levere nyheder på tværs af Norden, oplyser mediet i en pressemeddelelse.

Bag mediet står Hilde Sandvik, der er tidligere redaktør på Bergens Tidende i Norge, samt to danske journalister. De første nyheder udsendes i dag med mediets første udgave af det ugentlige nyhedsbrev, vil mediets produktion bestå af en podcast, "der går i dybden med nordiske problemstillinger," skriver Broen.xyz i pressemeddelelsen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs